Over mij

Mijn foto
Kernwoorden: momenteel vooral moeder | partner | sociaal druk | fantasievolle geest | reislustig | carrierevrouw | creatief | ondernemend | idealistisch. Ik ben 30plus, heb een eigen huis, een vaste relatie, een leuke baan en sinds een jaar zelfs een kindje. Ik voel me vaak een vrouw van de wereld, maar ook soms nog een meisje. Ik kijk in de spiegel en zie rimpels en grijze haren die ik aan de binnenkant van datzelfde hoofd negeer.

vrijdag 16 januari 2015

Leuke kleding voor een baby of dreumes

Nu mijn kleine bijna een jaar is en al een echt dametje wordt merk ik dat ik ook echt een eigen stijl qua kleding voor haar ontwikkelt heb. Herkenbaar voor andere moeders waarschijnlijk. Zo vind ik het leuk om haar in een combinatie van schattig en stoer te kleden, zoals een zachtroze truitje met een stoere spijkerbroek en sneakers. Of een schattig jurkje met een stoere print.

Geïnspireerd door blog van Meisje Eigenwijsje over het merk Noeser (lees deze blog hier), bedacht ik me dat het wel leuk is om mijn favoriete kinderkledingmerken met jullie te delen. Omdat merk en winkel vaak gekoppeld zijn is het een combi-lijstje geworden. Ik som ze hier op met daarbij informatie over de soort en stijl van de kleding:

  • Zara: een echte favoriet bij ons. De kinderkledinglijn is totaal anders dan de volwassenlijn. Het is geen dertien in een dozijn, maar juist hele unieke en kindvriendelijke kleding. Althans voor de kinderen die het dragen, in hoe de kleding gemaakt wordt wil ik me nog eens gaan verdiepen, want ook dat is natuurlijk belangrijk (zie mijn verhaal hieronder bij H&M). Zara springt er vooral uit door het gebruik van zachte materialen en natuurlijke kleuren. Geen knalroze, maar oudroze en naast zachte longsleeves en shirtjes ook lekkere truien en houtje-touwtje-jassen. Ik vind de kleding wel vaak aan de dure kant, maar als je goed neust kun je ook wel betaalbare items vinden. Op hun website http://www.zara.com vind je de echte koopjes in de sale. Zara valt overigens wel klein.
Nu in de sale bij Zara voor 12,99

  • H&M: ik had deze app op mijn telefoon zitten en kocht me lam aan sale-artikelen. Hele leuke schoentjes (stevige sneakers) voor 5 euro bijvoorbeeld of een schattig zomerjurkje, maar ook stoere spijkerbroeken. Nu koop ik echter al een paar maanden geen H&M-artikelen meer, ook niet voor mezelf. Dit komt door de uitzending van Zembla over H&M en de mate (niet dus) waarin zij (economische) verantwoordelijkheid nemen voor de uitbuiting van werkkrachten in andere landen. Zo maakt H&M gebruik van een gat in het belastingssysteem, waardoor zij geen belasting afstaan in bijvoorbeeld Bangladesh, terwijl zij daar wel gebruik maken van de lage loonkosten. Soms moet je beslissingen maken, omdat je jezelf anders niet recht aan kunt blijven kijken, dit is er voor mij zo-een. 
  • Six Bunnies: dit vind ik een geweldig merk. Helaas is het niet Nederlands, maar je kunt het op festivals (in ons geval metal-markets) en op verschillende Nederlandse en Engelse websites krijgen. Ons meisje heeft een heel stoer vestje (zie foto) hiervan dat ze al vanaf 6 maanden draagt en dat nu pas krap begint te worden (en ze groeit hard). Het is vooral leuk voor de kindjes van rock- en metal-papa's&mama's, omdat er veel tattoo- en muziekprints op staan. Persoonlijk trek ik wel een grens bij doodshoofdjes, want dat vind ik toch echt niet bij een baby passen. De originele lijn vind je op http://www.switchbladeonline.com/index.asp?bp=3 waar je naast rompertjes, superleuke jurkjes, vestjes en shirtjes, ook rugzakjes vindt. 
    Het Six Bunnies-vestje dat onze meid al een half jaar draagt.
  • Ik en Mijn Kind: net ontdekt, maar nu al een favoriet, de website http://www.ikenmijnkind.nl/, waarop de bekende babymerken zoals Dirkje en Name-It te vinden zijn. De prijzen zijn lekker laag en ze hebben er voor ieder wat wils. Ik heb mijn boodschappenmandje vol liggen met 9 items, as we speak. Dat gaat me 60 euro kosten. Ik zal dadelijk maar eens een schifting maken, want om nu 9 items te kopen omdat ik iets leuks voor haar verjaardag wilde uitzoeken is een beetje overdreven...
  • HEMA: voor de basics en de stoere dreumeskleding blijft de HEMA toch ook favoriet bij mij. Toen ze nog heel klein was kocht ik er echt veel, vooral combinatiesets van rompertjes. Verder kocht ik er onder andere grote hydrofieldoeken, pyjamaatjes en artikelen zoals sokken, dassen, en mutsjes. Hou de website http://www.hema.nl/ in de gaten en abonneer je op de mail, want ze hebben geregeld 20% korting op alles als je 5 artikelen besteld. Als je op dat moment je boodschappen besteld en je kiest voor ophalen in de winkel kun je bij de dichtsbij zijnde HEMA je spulletjes voor 4/5 van de winkelprijs ophalen. Mijn ervaring is trouwens sdat HEMA-kleding vaak vrij ruim valt, behalve bij de buik, maar misschien ligt dat laatste aan onze Buddha-baby :).
  • Zeeman & Wibra: ook typisch Nederlandse winkels, maar dan in de koopjesjaag-hoek, zijn de Zeeman en Wibra. Ik zou je hier vooral voor luchtige zomerkleertjes, sokjes, rompertjes en plastic slabbetjes heen willen verwijzen. De Wibra heeft overigens ook goede slaapzakjes en rompertjes in losse maten (itt tot bijvoorbeeld de hema die met combi-maten werkt).
  • V&D: Tenslotte wil ik de V&D zeker niet vergeten te noemen. Ik ben dol op de kinderkleding van hun eigen merk Frendz. Het zijn flexibele kledingstukken met stoere prints en leuke kleuren. De website http://www.vd.nl/ is wederom de plek om leuke sale-artikelen te scoren.
Wat zijn jouw favorieten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat weten wat jij ervan denkt!