Over mij

Mijn foto
Kernwoorden: momenteel vooral moeder | partner | sociaal druk | fantasievolle geest | reislustig | carrierevrouw | creatief | ondernemend | idealistisch. Ik ben 30plus, heb een eigen huis, een vaste relatie, een leuke baan en sinds een jaar zelfs een kindje. Ik voel me vaak een vrouw van de wereld, maar ook soms nog een meisje. Ik kijk in de spiegel en zie rimpels en grijze haren die ik aan de binnenkant van datzelfde hoofd negeer.

maandag 13 februari 2012

Die lijn behouden VS. tevreden zijn met jezelf!

[stug volhouden, 2de blog]

Ken je dit?
Ergens rond je 30ste verjaardag kun je er niet meer onderuit: het wordt tijd om iets te doen, dat wil zeggen, als je dat goddelijke lichaam (proest) wilt behouden.

Als 10ner:
kon ik zakken chips leegeten en leek die chocolade die ik 's avonds op de bank naar binnen werkte ook nooit kwaad te kunnen. Ik bleef slank en strak en riep ook gewoon keihard dat ik alles kon eten wat ik wilde.
Toen ik 20 werd:
veranderde er al wat: hier en daar onstonden zwakke punten: deukjes in m'n heupen lees: te veel vet), enz. Ik ken jullie nog niet goed genoeg om hier heel de lijst aan te kortkomingen op te gaan sommen. Als ik er niets aan deed ging het langzaamaan bergafwaarts, maar als ik ook maar even niet meer zo veel snoepte en eens wat aan sport deed was ik zo 'back to normal'.
Nu ben ik 30tig:
en het zit natuurlijk in mijn hoofd, maar het lijkt alsof mijn lichaam verder van me af is komen te staan. Het even niet meer snoepen volstaat niet meer. Ik moet echt een hele week volhouden niet te snoepen en daarnaast elke dag sporten, wil ik nog echt resultaat zien.
Tegelijkertijd kan ik me steeds minder druk maken over m'n lichaam. De wijsheid die met de jaren komt zeg maar. Je lichaam is een omhulsel, waar je goed voor moet zorgen. Je wilt graag oud worden (en dat nog gezond ook), maar je hoeft er niet je geluk uit te halen. Want *geluk* haal je uit je familie, vrienden, liefde en passies.

Maar omdat ik er nog niet zo zeker van ben dat ik daar over 5 jaar (35 ja) nog zo over denk, ga ik nu toch maar even op dat stepapparaat staan. Onder CSI wel te verstaan, want dat sporten moet wel een beetje leuk blijven!

Oh ja, mijn regime: niet snoepen op de doordeweekse dagen en op dezelfde dagen ook elke dag een half uurtje sporten en een 1,5 liter water wegdrinken. Werkt goed hoor. Alleen die motivatie he...

Wat is jullie regime? Any thoughts?

[nu: steppen!] 


Oh en om jullie nog snel te verwennen met een gezonde snoepvariant die echt te makkelijk om te maken is:

MOONBLUSH TOMATOES | Recipes | Nigella Lawson














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat weten wat jij ervan denkt!