Over mij

Mijn foto
Kernwoorden: momenteel vooral moeder | partner | sociaal druk | fantasievolle geest | reislustig | carrierevrouw | creatief | ondernemend | idealistisch. Ik ben 30plus, heb een eigen huis, een vaste relatie, een leuke baan en sinds een jaar zelfs een kindje. Ik voel me vaak een vrouw van de wereld, maar ook soms nog een meisje. Ik kijk in de spiegel en zie rimpels en grijze haren die ik aan de binnenkant van datzelfde hoofd negeer.

zondag 12 februari 2012

Het hoe en waarom van dit Blog


[mijn eerste blog]

De inspiratie voor dit allereerste blog kwam uit 2 films die ik pas zag: Motherhood (met Uma Thurman) en Julie & Julia (met Meryl Streep). In beide films word door de hoofdpersoon geblogd over datgene wat haar leven beheerst. Uma deed dit niet altijd even handig (de solo-sexascapades van haar beste vriendin gedachtenloos op het internet gooien) en Julie had ook zo haar problemen dankzij haar blog. Maar toch... Het idee trok me. Dus daar zijn we dan!

Om bovengenoemde problemen (en nog 10tallen andere doemscenario's) te voorkomen ga ik bloggen onder een pseudoniem: Girl from 1981. Dekt de lading toch?

Maar goed, dan moet je natuurlijk wel iets hebben om over te schrijven. Een thema! En na een kort beraad had ik het: de rode draad die momenteel door mijn leven loopt en die ook anderen zal aanspreken:

Ik ben 30! Jippie en Help!

Jippie! omdat het heerlijk is: je kunt doen wat je wilt en bent overal zelf verantwoordelijk voor. De wereld ligt aan je voeten en je kunt worden wat je wilt. Barbapapa bijvoorbeeld ;) Eindeloos shoppen en Cosmopolitans drinken met vriendinnen, op verre reizen gaan en een fulltime salaris mee naar huis brengen om dat van te financieren, heerlijk ons eigen stekje en al jaren die goede relatie. What women want, zullen we maar zeggen.

Help! Ik voel me die wereldvrouw, maar tegelijkertijd stiekem ook nog dat kleine meisje. Dat meisje, dat het bijvoorbeeld eigenlijk maar eng vind dat vriendinnen die jonger zijn over het krijgen van kinderen praten alsof het de meest logische volgende stap in hun leven is. Shit, waarom voelt dat voor mij dan niet zo?

Mijn hoofd zegt dat duizenden vrouwen zich waarschijnlijk herkennen in dit relaas. Waarom ontmoet ik dit soort vrouwen dan nooit?

Girls: Are you out there?

[ en enter, daar ga je dan]


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat weten wat jij ervan denkt!